Halaman

Subscribe:

About

Labels

azizan (1) demo (2) hep (1) kuin (18) rektor (16) tahfiz (4) video (1)

Jumat

Jamil keluar padang marahkan pengadil kerana layang kad kuning kedua

by Gpms Kuin on Monday, January 17, 2011 at 7:14pm ·

Tahniah diucapkan kepada MPM kerana berani menganjurkan himpunan Mega. Tamparan hebat ini amat pedih untuk di terima Jamil kerana merasakan selama ini beliau dianggap hero oleh masyarakat kerana berjaya melaksanakan perubahan yang tak dapat dilakukan oleh Rektor rector sebelum ini, namun sekarang seluruh lapisan sudah mengetahui bahawa kuin hanyalah indah khabar dari rupa, ibarat kayu yang dimakan anai anai. Harap luar Nampak cantik tetapi di dalamnya sudah habis dimakan anai anai dan kroninya.

Segala gerakan dan perancangan Jamil hanya boleh dinilai dan dihukum oleh pengadil .Hanya pengadil sahaja boleh mengeluarkan Jamil dari strategi kotor di tengah padang. Pada babak pertama pada 11.1.11 Jamil telah pun dilayangkan kad kuning pertama oleh pengadil kerana secara terang terang mengkasari pelajar, namun apabila ditegur pengadil, beliau cuba memberi gula gula kepada pengadil namun pengadil tidak mengendahkan sogokan tersebut.

Jamil masih belum insaf dengan tindakan ganas menjatuhkan pemain di tengah padang, sasaran beliau kini adalah staf, Jamil tak heran walaupun mendapat amaran lisan pengadil, kini Jamil hampir pasti akan dilayangkan kad kuning kedua oleh pengadil. Persoalannya adakah pengadil akan menerima sogokan bagi mengelakkan dari dikenakan kad kuning kedua dari beberapa individu luar agar mengekalkan Jamil meneruskan tradisi kurapsi dengan gejala rasuah dan kronisma .

Mari kita lihat beberapa jangkaan analisis politik terhadap masa depan KUIN jika pengadil tersebut masih tidak mahu melayangkan kad kuning kedua.

Anak anak syarikat yang menjadi milik kepada kroni kroni Jamil akan terus bermaharajalela, dahulunya mereka merampas tugas-tugas di Pusat Bahasa, Perhubunugan Awam, Hal Ehwal Akademik, Unit Teknologi Maklumat dengan melantik golongan yang tak pandai business untuk mengambil tugasan tersebut dan dibayar gaji yang tidak melambangkan penjimatan ekonomi diwaktu semua jabatan lain termasuk agensi Federal.

Tidak mustahil suatu hari nanti hamper separuh Kuliah yang ada terutama bagi program program yang baru ditawarkan akan diswastakan kepada anak syarikat di bawah INSAN SYA’YA.Apabila ini berlaku maka mudahlah lagi Jamil membawa ramai kroninya masuk ke KUIN, dan secara tidak langsung cengkaman pengaruhnya terhadap penguasaan KUIN akan menjadi lebih kuat,bermaksud kalau staf lama tidak member sokongan pun, staf staf yang baru akan ditarik hidung dengan mudah. (untuk makluman Sya’ya tu kawan rapat Jamil masa belajar di UK dulu)



Kenapa jawatan pentadbiran dan akademik di Kampus Sg Petani di swastakan kepada INSAN AKIF. Sungguh mengejutkan 3 jwatan Utama di Sg Petani diberikan kepada salah seorang kroni paling rapat dengan Jamil iaitu Mr Akif. Mr Akif adalah seorang pensyarah yang sudah tidak dikehendaki oleh Limkokweng Universiti lalu masuk bekerja dengan KUIN. Akif telah diberikan 3 jawatan utama iaitu Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) INSAN MAYA, Pengarah Kampus Cawangan Sg Petani dan Dekan Kuliah Multimedia. Akif sebenarnaya tak layak langsung memegang ketiga tiga jawatan tersebut, tetapi persoalannya kenapa beliau tetap diberikan kepercayaan memegang 3 jawatan besar Universiti

CEO INSAN MAYA : Akif tak layak layak kerana tidak pernah ada langsung background bussines, Cuma lidah saja pandai bercakap tak serupa bikin.Jika tak percaya cuba print penyata kewangan tahunan INSAN MAYA, berrapa keuntungan yang telah di bawa mereka kepada KUIN, kalau ada sisa sisa keuntungan pun sebab berniaga dengan KUIN bukan dengan agensi luar seperti buat design banner untuk konvo, conference di langkawi, insane bestari dll. So sebab tu duit KUIN tak ada kerana si Akif ni telah memperabihkan duit ... Alahai kalau untung mereka kedarah sesame mereka , kalau rugi staf KUIN kena tanggung. Dalam tak ada duit boleh penaik gaji beberapa orang staff mereka. Saya akan buat surat kepada Juru Audit Wisma supaya dibuat audit kepada akaun semua anak syarikat, berani kerat jari mana ada untung g g g g g g . . . .
DEKAN KULIAH MULTIMEDIA : Mr Akif ni mana ada Master pun tapi boleh jadi Dekan, pelik kan , Ya Allah kalau nak ambik kroni pun pilihlah yang ada karisma sikit, ni pilih si kaki rokok tu, kalau test urin air kencing tah tah ............?????Kuliah Multimedia tawar sampai peringkat degree tapi dekan master pun tak dak , so anda nilailah sendiri apa yang saya katakan ini, betul atau tidak budaya kronisma dalm KUIN

PENGARAH KAMPUS SP : Jawatan ni Jamil bagi supaya mudah INSAN MAYA bermaharajalela di Sg Petani,Dulu Us Zakariya ada , Jamil pening kepala sebab apa yang berlaku di S P yang bertentanagan denagn undang2 dan syarak diambil tindakan tegas oleh Us Ya, lalu sebagai modes operandi baru, Us Ya telah ditukarkan kembali keinduk (HEP) atas alasan jarak yang jauh.Sebenarnya itu hanyalah satu alasan, sebab utama ialah supaya semua pergerakan di S P tidak ada siapa yang boleh haling kecuali si Akif dan Jamil sahaja.Bila dah begitu maka lihatlah pakaian staf dan student dah tak ada cirri cirri sebuah university Islam, lihatlah pada budaya akhlak, pergaulan yang bebas antar lelaki dan wanita, lihatlah pada suasana Islamic sudah hilang segalanya. Apa bende yang Jamil kata Multimedia Islamic niiiii, nothing la Jamil. Jika pembaca tak percaya pergilah buat serangv hendap tengok, kot kot la kata saya cakap bohong.

Jamil sengaja tidak mahu melaksanakan Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) dan kononya hendak digantikan dengan system penilaian baru. Untuk makluman pembaca sejak pemerintahan kuku besi Jamil walaupun sekali tidak pernah diadakan APC (3 tahun/3kali) Sepengetahuan saya APC dibuat untuk member suntikan bekerja kepada penjawat awam. Namun Jamil melihat APC ni kalau nak diberikan mestilah yang dapat staf lama , so baik buat kaedah melengah lengahkan APC. Kami pun bukan kebulur sangat rm1000 tu , tapi orang macam kami yang tak pernah merasainya nak juga tengok rangsangan kepuasan dan keseronokan bekerja. Tapi Jamil memang keras hati , walaupun beberapa kali didesak staf untuk buat APC sampai ke hari initak buat buat.

Kurapsi pengurusan kewangan KUIN sampai ke kemuncak apabila FD dalam Bank dah habis cair, sejarah sungguh, dulu masa pemerintahan BN dulu pun tak mcm ni, so KUIN katanya dibawah naungan pemerintahan Islam, tapi si Jamil masih membawa budaya UMNO nya masuk ke dalam system pentadbiran yang saya pernah katakana ala ROBIN HOOD.Anak syarikat menggunakan semua kemudahan yang ada di INSANIAH, bermaksud berkongsi kepentingan kewangan dan logistic, tanpa dikenakan charge. Gaji, elaun,perbelanjaan anak anak syarikat menggunkan wang KUIN, tapi yang hairanya Jamil ingat kita tak tahu dia tipu, dlam beberapa taklimat Jamil pernah berkata bahawa KUIN hanya bagi modal dengan kadar tertentu untuk anak syarikat memulakan perniagaan namun sbenarnya itu hanya tipu helah agar pihak Kerajaan dibawah MB Kedah tak mengetahui semua rahsia ini. Sebab tu KUIN tak ada duit, bulan 12 2010 KUIN kena merangkak mengadap MB nak dapatkan duit satu juta habuan nk bayar gaji staf, dah la tu duit bantuan persekolahan rm 5000 sampai sekarang bellum masuk kerana KUIN tak ada duit, tak ada duit dan tak ada duit. Diluar gah bagai nak ghaaakk sebenarnya ini masalah dalaman yang Jamil tengah pening kepala untuk berhadapan dengan staf.

Jamil seorang pengecut tak berani nakberhadapan dengan staf sebab dia tahu staf sekarang memang tunggu masa nak hentam dalam perjumpaan bulanan secara direct. Bila dah kena hentam mak sewajarnyalah pengadil melayangkan kad kuning kedua bagi membolehkan Jamil keluar menginggalkan padang secara paksa.

Wahai Jamil saya memperingatkan anda seperti ddalam warkah yang lalu, kamu masih ada masa sebulan setengah sahaja lagi untuk saya kemukan segala gala penyelewangan anda kepada pihak BPR. Kamu tidak ada pilihan lain melainkan meletakkan jawatan. Jamil mungkin ingat ini hanyalah ugutan. No no no , ini bukan ugutan , ini adalah kenyataan, kalau Jamil tak percaya apa yang saya katakan ini, tunggu segalanya akan bermula pada bulan Mac, jika Jamil masih berada di KUIN maka semua bukti yang dah lama saya kumpulkan akan saya dedahkan pada umum. Pergilah berehat di masjid atau banyakkan amal ibadat, sudahlah Jamil, lupakanlah dunia harta ni, tumpukan pada amalan untuk ke negeri akhirat, sedarkah jamil dah melangkauwi 60 tahun. Saya kesiaan kat kamu Jamil, letaklah jawatan, nanti kalau dah kena kad kuning kedua baru menyesal dan malu, masa itu tidak ada pilihan melainkan kamu memang kena pergi meningglkan KUIN.

Sekian:

Presiden GPMS KUIN.

0 komentar:

Posting Komentar