Halaman

Subscribe:

About

Labels

azizan (1) demo (2) hep (1) kuin (18) rektor (16) tahfiz (4) video (1)

Jumat

KENAPA DIPLOMA TAHFIZ SAHAJA BUKAN IJAZAH DAN MASTER

by Gpms Kuin on Monday, May 23, 2011 at 10:33pm ·

Kenapa Jamil beriya iya sangat nak keluarkan Diploma Tahfiz daripada Insanaih. Kenapa program Ijazah dan Master Tahfiz tak dikeluarkan.
Adakah disebabkan mahu rebranding Insaniah agar Insaniah hanya menjalankan program Degree ke atas sahaja dan mahu lagi member focus kepada program diploma ke bawah? Jawapannya tidak kerana kenapa hanya tahfiz sahaja yang hendak diserah. Kenapa diploma Perbankan, diploma IT, Diploma Pengurusan Perniagaan, diploma Kewangan , diploma Perakaunan juga diploma Multimedia tidak diserahkan kepada YIKED.

Adakah disebabkan diploma tahfiz sangat lama di Insaniah dan diploma lain juga akan disingkirkan? Jawapannya tidak kerana, kini bbukan sahaja diploma yang sedia ada sahaja bahkan HEA sedang merangka perancangan untuk menambah diploma di bahagian Kejuruteraan. Peliknya kenapa tak suruh YIKED saja yang uruskan diploma kejuruteraan yang bakal di tawarkan ini.

Adakah disebabkan guru-guru di Diploma Tahfiz tidak ada pengalaman.? Jawapannya tidak kerana pensyarah ditahfiz kemahiran dan kepakaran mereka sehingga ke peringkat negeri dan kebangsaan. Kalau setakat pengerusi statistic saja tu tak mainlah Jamil oooi tu pun riuh sekampung. Apatah lagi di Multimedia Dekan (Akif) langsung tak ada master , boleh ja jadi Dekan (opsss kronikannn), kalau di kampus Mergong ni sibuk lah kalau tak sambung PhD tak boleh confirm DS45, walaupun guna perjanjian yang lama. Nak buat undang2 baru tu bolehhhh tapi pikirrr lah , dah buat semua dokumen yang dikehendaki ikut kontrak lama bagi tujuan confirm DS45 pas tu senang2 ja batalkan.

Sebenarnya sebab utama Diploma Tahfiz nak dikeluarkan adalah kerana selama ini Jamil menganggap ia TIDAK MENDATANGKAN KEUNTUNGAN PADA INSANIAH. Semenjak Kerajaan dulu lagi keputusan Kerajaan dibuat untuk memberikan subsidi kepada yuran pengajian dan asrama pelajar tahfiz sebagai agenda keprihatinan kerajaan negeri. Namun Jamil lebih Nampak kepada wang ringgit, keuntungann dll. So ITULAH SEBAB UTAMA DIPLOMA TAHFIZ DIKELUARKAN. Bagi program Ijazah dan Master tak dikeluarkan dari Insaniah sebab program tersebut dikenakan yuran, so ada mashukk lahhh. Betul betul gila duitan si Jamil ni.

KESIMPULAN : DIPLOMA TAHFIZ KELUARKAN DARI INSANIAH KERANA TAK MENDATANGKAN KEUNTUNGAN PADA INSANIAH. Mata hati Jamil buta ,tak lihat keuntungan di akhirat.

Slogan kita hanya satu :

Jamil mesti undur dan meletak semua jawatan di Insaniah

-Presiden GPMS-

0 komentar:

Posting Komentar