Halaman

Subscribe:

About

Labels

azizan (1) demo (2) hep (1) kuin (18) rektor (16) tahfiz (4) video (1)

Jumat

JAMIL BUKAN ULAMAK , KENAPA DILANTIK JADI REKTOR?

by Gpms Kuin on Sunday, May 29, 2011 at 4:52pm ·

5 Mei , KUALA KETIL : Mb Kedah dalam ucapannya di pada majlis mempromosikan Kuala Ketil dan Jamil berkata cabaran utama MB dalam menerajui Insaniah ialah Ulamak, mereka seolah tidak memahami konsep Universiti Islam yang dibina di INSANIAH, beliau berkata dengan ayat seperti berikut :

“ cabaran pertama (menerajui Insnaiah) yang saya hadapi ialah para para ulamak di negeri Kedah , dikatakan bahawa insaniah untuk Syariah (sahaja), Insaniah untuk pengajijan Islam.....

Inilah yang amat mengecewakan saya dan kita kerana kita banggakan Kedah sebab berada dibawah lembayung pemerintahan parti yang mursyidnya adalah ulamak (TGDNAANM).... tidak sepatutnya dialog di atas diucapkan pada awam.

Oleh kerana itulah Jamil mula naik tocang kerana merasakan apa yang dilakukannya semuanya mendapat restu dari MB walaupun ulamak yang lain di Kedah mengkritik. Adakah ini antara sebab kenapa Dato Muffti Kedah, Dato Badarudin merupaka satu satunya mufti yang tidak dilantik berada dalam Lembaga Pengarah Insaniah . Sepanjang sejarah Insaniah semua mufti akan dilantik menjadi ahli lembaga pengarah sama ada melalui lantikan atau undang-undang.

Oleh itu kita perlu pastikan bahawa Jamil meletakkan jawatan dan memastikan Ulamak akan menerajui sebagai rector Insaniah walaupun kata kata ulamak amat pedih dan berkesan. Untuk makluman pembaca Jamillah merupakan Rektor Insaniah pertama yang bukan daripada background pengajian Islam dan kerana itulah Insaniah sudah caca merba sekarang.

Slogan kita hanya satu :

Jamil mesti undur dan meletak semua jawatan di Insaniah

-Presiden GPMS-

0 komentar:

Posting Komentar