Halaman

Subscribe:

About

Labels

azizan (1) demo (2) hep (1) kuin (18) rektor (16) tahfiz (4) video (1)

Jumat

SINGKIR JAMIL AKAN SELESAI KEMELUT DALAMAN KUIN

by Gpms Kuin on Sunday, May 29, 2011 at 4:53pm ·

Isu tindakan undang undang AUKU yang dikenakan oleh KUIN kepada 6 orang pelajarnya adalah sebahagian kecil daripada kemelut dalaman yang dihadapi kakitangan dan pelajar KUIN. Rasa tidak puas hati dengan pemerintahan ala hitler dan meminggirkan soal kebajikan warga KUIN menyebabkan lebih separuh daripada warga KUIN amat benci dan muak dengan janji manis Jamil . Ini menyebabkan :

Tercetusnya himpunan mega mahasiswa pada 11.1.11 bagi menyatakan tidak puas hati layanan yang tidak setimpal dengan kadar kenaikan yuran dalam KUIN

Demonstrasi pad 1 April oleh pelajar Huffaz Al Quran di perkarangan Asrama ARraziy

Pemecatan Ustaz Idrus Ismail daripada Timbalan Dekan Kuliah Tahfiz

Tindakan hukaman penggantungan 6 orang mahasiswa di dalam mahkamah yang penuh dengan ketidak adilan dan mematikan idelisme mahasiswa

Serangan daripada kontarktor di Pejabat Rektor kerana gagal membayar pada waktu yang dijanjikan kos pengubahsuaian RM800K kepada kontraktor yang membuat pengubahsuaian untuk dijadikan Sekolah Insan Besatry milik anak syarikat KUIN yang berstatus Hitler

Tindakan saman oleh Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) ke atas anak syarikat KUIN kerana gagal mematuhi syarat persyarikatan terutama dalam soal akaun.

Perletakkan jawatan Cikgu Ali (Pengarah Pusat Pengajaran dan Pembelajaran) dan En Fathi COO Insaniah Holding kerana tidak tahan dengan kurapsi pentadbiran.

Penyingkiran Diploma Tahfiz daripada KUIN dan diletakkan di bawah YIKED

Letupan bom molatov di Pejabat HEP dan Rektor

Komen dan kritikan semua lapisan masyarakat di atas kurapsi dan ketidak telusan pentadbiran KUIN.

Perkara di atas adalah antara masalah dalam yang perlul di fahami oleh pembaca. Saya katakan isu yang berlaku sekarang bukanlah isu antara pelajar , satf dengan MB atau rector tetapi kegagalan Rektor di dalam menjadi nakhoda KUIN. Nakhoda perlu ditukar . Apabila nakhoda di tukar kita yakin suasana di KUIN akan kembali tenang. Pengganti Jamil mestilah di kalangan latarbelakang agama, atau ulamak. Saya harap semua dapat memahami isu yang sebnar yang berlaku. Jangan kita hanya memadam api sahaj tetapi carilah dimakah punca api itu menyala. Jika tidak di cari puncanya semua orang akan saling menuding jari .

Ingat sekarang semua orang bergaduh disebabkan seorang ini sahaja. Jika tidak ada seorang ini maka KUIN akan kembalik aman seperti sedia kala.

Salam reformasi

Slogan kita hanya satu

Jamil mesti berundur dari KUIN dan melepaskan semua jawatannya di KUIN.

-Presiden Gerakan Prihatin Membela Staf KUIN (GPMS)-

0 komentar:

Posting Komentar