Halaman

Subscribe:

About

Labels

azizan (1) demo (2) hep (1) kuin (18) rektor (16) tahfiz (4) video (1)

Jumat

KONVO KUIN KE13 : HILANGNYA IDENTITI SEBUAH IPT ISLAM

by Gpms Kuin on Thursday, October 20, 2011 at 10:06pm ·

Sedih sungguh melihat konvokesyen pada tahun ini. Kesedihan bukan pada istiadatnya, bukan pada lakaran tasik di pentasnya bahkan pada konsep konvo yang meminggirkan teras dan identiti kuin yang diasaskan ulamak yang lalu. Buktinya :

1. Didalam buku konvo tiada langsung identiti kuin sebagai IPT yang berteraskan ilmu agama . Cuba pembaca dapatkan buku konvo, tiada langsung tulisan arab atau jawi . Kalau dulu itulah bezanya kuin dengan IPT lain, tapi sekarang bermegah dengan bahasa orang putih. Ini membuktikan Jamil sudah mula untuk melenyapkan perlahan lahan identiti kuin .Sebab itulah dalam ucapan Jamil dia banyak besarkan perkembangan Medic, Kaunseling, Perbankan.... mana pengajian Islam. manaaaaa?????????

2. Dalam istiadat konvo tahun ini cina yang tak pakai tudung masuk selamba rock ja... sekurang kurangnya pakailah selendang tanda hormat.Jamil apa pun tiada terkata.

3. Konsep design konvo membuktikan Jamil memberikan penekanan pembangunan fizikal daripada agama dan sahsiah. Apa yang dilakukan untuk student selain hanya berbangga dengan perahu panjang sahaj. Pelajar multimedia sungai petani dah tak ada identiti KUIN. Kalau nak cerita kes cekup dan tangkap ni banyak lah, tak perlulah saya nak aibkan disini.

Pandangan ikhlas daripada : Presiden Gerakan Prihatin Membela Staf KUIN (GPMS KUIN)

0 komentar:

Posting Komentar