Halaman

Subscribe:

About

Labels

azizan (1) demo (2) hep (1) kuin (18) rektor (16) tahfiz (4) video (1)

Jumat

SIDANG DUN KEDAH : REKTOR LARI , MB KENA JAWAB

by Gpms Kuin on Thursday, November 17, 2011 at 11:05am ·

Sidang Dewan Undangan Negeri Kedah yang berlangsung 15 hingga 20 November menyaksikan Insaniah diganyang sehingga MB Kedah terpaksa keluar seketika dan terus telefon Rektor yang tidak hadir sidang DUN. Selepas Jamil dimarahi MB Jamil terus telefon Pak Ya Man (Timb Rektor) yang juga tak hadir sidang dewan. Alahai penakut juga dia orang ni. Dah tahu buat salah , nak kena ganyang semua lari tak hadir sidang dewan.Jamil ke Pahang tapi yang si Pak Ya Man ada di Insaniah pun tak pergi DUN… Oooo mungkin Pak Ya Man buat alasan sibuk meting,program kuin atau ada tetamu kononnya.. alleeeehhh buat alasan konon, yang pergi jumpa peguam Insaniah (kes guna khidmat Karpal Sigh untuk lawan 5 pelajar digantung) di Pulau Pinang hari Ahad baru ni boleh pulak… tak pulak buat alasan sibuk.

Antara perkara yang Insaniah kena ganyang :

- Kuliah Kejuruteraan dalam bidang degree kejuruteraan elektronik dan computer yang masing masing hanya ada 6 dan 1 orang student sahaja sedangkan perbelanjaan pensyarah, kemudahan dan lab yang tinggi.sanagat tak releven (macam tu juga medic student tak masuk lagi pensyarah dah berates ribu habis sebulan, student pun belum tentu datang)

- Masalah dalaman pentadbiran dan kewangan yang kurapsi yang telah diketahui oleh semua orang yang tidak boleh disembunyikan Insaniah.

- Sistem pengurusan dan perbelanjaan yang dilaksanakan tanpa ada sekatan… maksudnya berlaku pembaziran laaaaa

- Kelentong sidang dewan apabila MB membentangkan bilanagn pelajar Mutimedia ada 1600 lebih …. Issyyyyhhhh ,,.untuk makluman pembaca pelajar multimidea yang sebenar ada lebih kurang antara 250 – 350 sahaja…..

- Pengurusan anak syarikat yang membebankan Kerajaan.

- Banyak lagi lah…..

Semua perkara di atas dibangkitkan oleh YB Dato Mahadir Khalid.

Rasanya mahadir Khalid perlu tahu tentang isu Karpal Sigh yang diambil Insaniah sebagai peguam Insaniah dengan bayaran hamir-hampir RM 80,000.00

Kebanyakan pembesar yang mengetahui kes kes Insaniah senyum sahaja kerana mereka sudah mengetahui gelagat Jamil dan kuncu kuncunya di Insaniah termasuk YB-YB pakatan dan pembangkang.

Kesimpulannya jika Kerajaan sekarang mahu selamat tolong singkirkan Jamil , kami warga Insaniah dah meluat sangat dengan Jamil yang guna kuasa untuk jaga namanya bukan nama Insaniah.

(perkembangan terkini DUN yang ada kaitan dengan Insaniah saya akan laporkan dari masa ke semasa)

Slogan kita hanya satu : Singkirkan Jamil dari Insaniah, nescaya Insaniah kembali aman dan sejahtera.

Ikhlas dari : Presiden GPMS KUIN

0 komentar:

Posting Komentar