Halaman

Subscribe:

About

Labels

azizan (1) demo (2) hep (1) kuin (18) rektor (16) tahfiz (4) video (1)

Jumat

INSANIAH HOLDING PUNCA INSANIAH TENAT BAYAR GAJI BULAN 11 DAN 12, BONUS HINGGA SEKARANG BELUM BAYAR.

by Gpms Kuin on Saturday, January 21, 2012 at 1:09am ·

Krisis kewangan insaniah yang meruncing menyebabkan proses pembayaran gaji semua kakitangan Insanaih bagi bulan November dan disember kucar kacir.

Bagi pembayaran gaji bulan November , Insaniah terpaksa melutut meminta sedekah pinjam duit kepada Perbadanan Menteri Besar untuk memastikan gaji staf Insaniah dan Insaniah Holding sebanyak satu juta ringgit. Itu pun pembayar terpaksa dibuat 2 peringkat, peringkat pertama gred 45 ke bawah dan peringakat kedua dibayar gaji lambat bagi gred 45 keatas

Bagi gaji bulan disember keadaan semakin parah apabila Timb rector sendiri terpaksa memujuk PTPTN agar memberI pembiayaan pelajar lebih awal bagi memastikan duit PTPTN pelajar yang dapat membolehkan gaji bulan disember dibayar, namun usaha pemujukan PTPTN gagal kerana keputusan peperiksaan pelajar gagal diberikan pada PTPTN pada tempoh yang sepatutnya. So gaji juga dibayar dua peringkat.

Dan sehingga artikel ini dipost kan dalam fb, Insanaih menghadapi masalah kewangan yang tidak cukup untuk membayar bonus kakitangannya apatah lagi Jamil suruh bayar jugak bonus kepada staf Insaniah Holdings. Jamil lupa tujuan kerajaan bagi bonus adalah untuk menampung kos perbelanjaan awal tahun dan persekolahan anak-anak penjawat kerajaan...... apa kaitan bonus dengan anak syarikat?

Sedar atau tidak 700k peruntukan untuk membayar gaji kepada Insaniah Holdings sebaliknya hanya 300k lebih sahaja untuk gaji kakitanagn Insaniah.

Senario ini menggambarkan system pengurusan kewangan Insaniah yang teramat sangat teruk sehingga kena melutut untuk dapatkan duit . Persoalannya kenapa jadi begini?

Jawapannya TSUNAMI ANAK SYARIKAT INSANIAH.

Jamil yang kononnya dikatakan pakar ekonomi telh melingkupkan Insnaiah dengan mewujudkan anak syarikat yang tak langsung berniaga , dan membelanjakan duit Insaniah untuk anak syarikat.

Kewujudan anak syarikat hanyalah untuk memastikan Jamil menjamu tembolok kroninya dengan member gaji langsung tidk mengikut skim Kerajaan . Jamil zalim ... Jamil zalim....

Slogan kita hanya satu, Jamil mesti berundur dan letak jawatan

Presiden GPMS KUIN

0 komentar:

Posting Komentar